FC2ブログ

英会話練習場

英会話の基礎練習場です!ここで練習して実践コースに出よう! ゴルフは身体に、英会話は口に!  声をだして各回の英文を空で云えるまで練習を! これが英会話の基礎練習です。

Look at this picture ! Practice-3

Picture -3
Oral Practice
②<学生  student / students>
彼らは、学生です。
彼らは、学生ではありません。
彼らは、学生ですか?
はい、そうです。
いいえ、ちがいます。
彼らは、何ですか?

<看護婦  nurse / nurses>
彼女らは、看護婦です。
彼女らは、看護婦ではありません。
彼女らは、看護婦ですか?
はい、そうです。
いいえ、ちがいます。
彼女らは、何ですか?

<犬  dog / dogs>
それらは、犬です。
それらは、犬ではありません。
それらは、犬ですか?
はい、そうです。
いいえ、ちがいます。
それらは、何ですか?



スポンサーサイト

Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 7 Lesson 18

Reading:
This is our living room..
There is a clock on the table.
The long hand of the clock is at six.
The short hand is between three and four.
The time is 3:30.
The short hand was between two and three.
The time was 2:30.

基本練習:
This is our living room. これは、私たちの居間です。
This isn't our living room.
This is your living room.
This isn't your living room.
Is this your living room?
Yes, it is.
No, it isn't.
Whose living room is this?
*our 私たちの
*your あなたの、あなたたちの

There is a clock on the table. テーブルの上に時計があります。
There isn't a clock on the table.
Is there a clock on the table?
Yes, there is.
No, there isn't.
What is on the table?

The long hand of the clock is at six. 時計の長針は、6を指しています。
The long hand of the clock isn't sat six.
Is the long hand of the clock at six?
Yes, it is.
No, it isn't.
Where is the long hand of the clock?

The short hand is between three and four. 短針は、3と4の間です。
The short hand isn't between three and four.
Is the short hand between three and four?
Yes, it is.
No, it isn't.
Where is the short hand?

The time is 3:30. 3時30分です。
The time isn't 3:30.
Is the time 3:30?
Yes, it is.
No, it isn't.
What is the time?

The short hand was between two and three. 短針は、2と3の間でした。
The short hand wasn't between two and three.
Was the short hand between two and three?
Yes, it was.
No, it wasn't.
Where was the short hand?

The time was 2:30. 2時30分でした。
The time wasn't 2:30.
Was the time 2:30.
Yes, it was.
No, it wasn't.
What was the time?

練習:
数字を入れ替えて練習しましょう。

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ

Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 7 Lesson 17

Reading:
This is my room.
There is a clock on the wall.
The long hand of the clock is at twelve.
The short hand is at seven.
The time is seven.
The short hand was at six.
The time was six.

基本練習:
This is my room. これは、私の部屋です。
This isn't my room.
This is your room.
This isn't your room.
Is this your room?
Yes, it is.
No, it isn't.
Whose room is this? これは、誰の部屋ですか?

There is a clock on the wall. 壁に時計があります。
There isn't a clock on the wall.
Is there a clock on the wall?
Yes, there is.
No, there isn't.
What is on the wall? 壁に何がありますか?

The long hand of the clock is at twelve. 時計の長針は、12を指しています。
The long hand of the clock isn't at twelve.
Is the long hand of the clock at twelve?
Yes, it is.
No, it isn't.
Where is the long hand of the clock? 時計の長針は、どこを指していますか?

The short hand is at seven. 時計の短針は、7を指しています。
The short hand isn't at seven.
Is the short hand at seven?
Yes, it is.
No, it isn't.
Where is the short hand? 短針は何処を指していますか?

The time is seven. 7時です。
The time isns't seven.
Is the time seven?
Yes, it is.
No, it isn't.
What is the time? 何時ですか?

The short hand was at six. 時計の短針は、6を指していました。
The short hand wasn't at six
Was the short hand at six?
Yes, it was.
No, it wasn't.
Where was the short hand? 時計の短針は、どこをさしていましたか?

The time was six. 6時でした。
The time wasn't six.
Was the time six?
Yes, it was.
No, it wasn't.
What was the time? 何時でしたか?

練習:
時間を入れ替えして練習しましょう。

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ

Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 7 Lesson16

Reading:
The fork was on the table.
The spoon was on the table.
The fork was with the spoon.
They were together.

基本練習:
The fork was on the table. フォ-クは、テーブルの上にありました。
The fork wasn't on the table.
Was the fork on the table?
Yes, it was.
No, it wasn't.
Where was the fork? フォークは、どこににありましたか?

The spoon was on the table. スプーンは、テーブルの上にありました。
The spoon wasn't on the table.
Was the spoon on the table?
Yes, it was.
No, it wasn't.
Where was the spoon?

The fork was with the spoon. フォークは、スプーンと一緒でした。
The fork wasn't with the spoon.
Was the fork with the spoon?
Yes, it was.
No, it wasn't.
Where was the fork?

They were togetherr. それらは、一緒でした。
They weren't together.
Were they together?
Yes, they were.
No, they weren't.
Where were they?

英作と6行練習:
1) その犬は、庭にいます。
2) その猫は、庭にいます。
3) その犬は、その猫と一緒です。
4) それらは、一緒に庭にいます。
5) そのコップは、盆の上にありました。
6) そのビンは、盆の上にありました。
7) そのコップは、そのビンと一緒でした。
8) それらは、一緒に盆の上にありました。
*the bottle
*on the tray

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ

Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 7 Lesson 15

Reading :
Ken is in the classroom.
May is in the classroom.
Ken is with May.
They are together.
*with ~ ~と一緒
*together 一緒

基本練習:
Ken is in the classroom. 健は、教室にいます。
Ken isn't in the classroom.
Is Ken in the classroom?
Yes, he is.
No, he isn't.
Where is Ken?

May is in the classroom. メイは、教室にいます。
May isn't in the classroom.
Is May in the classroom?
Yes, she is.
No, she isn't.
Where is May?

Ken is with May. 健は、メイと一緒です。
Ken isn't with may.
Is Ken with May?
Yes, he is.
No, he isn't.
Who is Ken with? 健は、誰と一緒ですか?

They are together. 彼らは、一緒です。
They aren't together.
Are they together?
Yes, they are.
No, they aren't.
Where are they?
*they 彼らは、彼女らは

英作と6行練習:
1) その少年は、木の下にいます。
2) その少女は、木の下にいます。
3) その少女は、その少年と一緒です。
4) 彼らは、一緒です。
5) 彼女らは、一緒にバス停にいます。
*at the bus stop

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ

FC2Ad