FC2ブログ

Classroom English 指導法

2014.08.11.05:29

How to teach English
BOOK 8 Lesson 3
put / put

基本練習:
I put
I didn't put
You put
You didn't put
Did you put?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you put?

I put my cap on. 私は、野球帽をかぶりました。
I didn't put my cap on.
You put your cap on.
You didn't put your cap on.
Did you put your cap on?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you put on? あなたは、何をかぶりましたかた?

I put yukata on. 私は、浴衣を着ました。
I didn't put yukata on.
You put yukata on.
You didn't put yukata on.
Did you put yukata on?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you put on? あなたは、何を着ましたか?

英作と8行練習をしましょう。
1) 私は、ジーンズをはきました。
2) 私は、セーターを着ました。
3) 私は、スリッパをはきました。
4) 私は、手袋をしました。
5) 私は、Tシャツを着ました。
*jeans
*sweater
*T-shirt

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ

Classroom English 指導法

2014.08.10.03:04

How to teach English
BOOK 8 Lesson 2
put ~ on : 身につける

基本練習:
I put
I don't put
You put
You don't put
Do you put?
Yes, I do.
No, I don't.
What do you put?

I put my hat on. 私は、帽子をかぶります。
I don't put my hat on.
You put your hat on.
You don't put your hat on.
Do you put your hat on?
Yes, I do.
No, I don't.
What do you put on? あなたは、何をかぶりますか?

I put my jacket on. 私は、上着を着ます。
I don't put my jacket on.
You put your jacket on.
You don't put your jacket on.
Do you put your jacket on?
Yes, I do.
No, I don't.
What do you put on? 私は、何を着ますか?

I put my shoes on. 私は、靴をはきます。
I don't put my shoes on.
You put your shoes on.
You don't put your shoes on.
Do you put your shoes on?
Yes, I do.
No, I don't.
What do you put on? あなたは、何をはきますか?

英作と8行練習;
1) 私は、靴下をはきます。
2) 私は、手袋をします。
3) 私は、ズボンをはきます。
4) 私は、メガネをします。
5) 私は、スリッパをはきます。
*socks
*gloves
*trousers
*glasses
*slippers

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ

Classroom English 指導法

2014.08.08.10:01

How to teach English
BOOK 8 Lesson 1
put / put 置く ・ 置きました

基本練習:
I put
I don't put
You put
You don't put
Do you put?
Yes, I do.
No, I don't.
What do you put?

I put a book
I don't put a book
You put a book
You don't put a book
Do you put a book?
Yes, I do.
No, I don't.
What do you put?

I put a book on the desk. 私は、本を机の上に置きます
I don't put a book on the desk.
You put a book on the desk.
You don't put a book on the desk.
Do you put a book on the desk?
Yes, I do.
No, I don't.
What do you put on the desk? あなたは、何を机の上に置きますか?

英作と8行練習:
1) 私は、スプーンをテーブルの上に置きます。
2) 私は、そのキーをカバンに入れます。
3) 私は、そのカバンをテーブルの下に置きます。
4) 私は、その椅子を壁のそばに置きます。
5) 私は,その絵を壁に掛けます。
*the key
*in the bag
*the bag
*under the table
*the chair
*by the wall
*the picture
*on the wall

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ

Classroom English 指導法

2014.08.06.00:44

How to teach English
BOOK 7 Lesson 18

Reading:
This is our living room..
There is a clock on the table.
The long hand of the clock is at six.
The short hand is between three and four.
The time is 3:30.
The short hand was between two and three.
The time was 2:30.

基本練習:
This is our living room. これは、私たちの居間です。
This isn't our living room.
This is your living room.
This isn't your living room.
Is this your living room?
Yes, it is.
No, it isn't.
Whose living room is this?
*our 私たちの
*your あなたの、あなたたちの

There is a clock on the table. テーブルの上に時計があります。
There isn't a clock on the table.
Is there a clock on the table?
Yes, there is.
No, there isn't.
What is on the table?

The long hand of the clock is at six. 時計の長針は、6を指しています。
The long hand of the clock isn't sat six.
Is the long hand of the clock at six?
Yes, it is.
No, it isn't.
Where is the long hand of the clock?

The short hand is between three and four. 短針は、3と4の間です。
The short hand isn't between three and four.
Is the short hand between three and four?
Yes, it is.
No, it isn't.
Where is the short hand?

The time is 3:30. 3時30分です。
The time isn't 3:30.
Is the time 3:30?
Yes, it is.
No, it isn't.
What is the time?

The short hand was between two and three. 短針は、2と3の間でした。
The short hand wasn't between two and three.
Was the short hand between two and three?
Yes, it was.
No, it wasn't.
Where was the short hand?

The time was 2:30. 2時30分でした。
The time wasn't 2:30.
Was the time 2:30.
Yes, it was.
No, it wasn't.
What was the time?

練習:
数字を入れ替えて練習しましょう。

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ

Classroom English 指導法

2014.08.04.14:55

How to teach English
BOOK 7 Lesson 17

Reading:
This is my room.
There is a clock on the wall.
The long hand of the clock is at twelve.
The short hand is at seven.
The time is seven.
The short hand was at six.
The time was six.

基本練習:
This is my room. これは、私の部屋です。
This isn't my room.
This is your room.
This isn't your room.
Is this your room?
Yes, it is.
No, it isn't.
Whose room is this? これは、誰の部屋ですか?

There is a clock on the wall. 壁に時計があります。
There isn't a clock on the wall.
Is there a clock on the wall?
Yes, there is.
No, there isn't.
What is on the wall? 壁に何がありますか?

The long hand of the clock is at twelve. 時計の長針は、12を指しています。
The long hand of the clock isn't at twelve.
Is the long hand of the clock at twelve?
Yes, it is.
No, it isn't.
Where is the long hand of the clock? 時計の長針は、どこを指していますか?

The short hand is at seven. 時計の短針は、7を指しています。
The short hand isn't at seven.
Is the short hand at seven?
Yes, it is.
No, it isn't.
Where is the short hand? 短針は何処を指していますか?

The time is seven. 7時です。
The time isns't seven.
Is the time seven?
Yes, it is.
No, it isn't.
What is the time? 何時ですか?

The short hand was at six. 時計の短針は、6を指していました。
The short hand wasn't at six
Was the short hand at six?
Yes, it was.
No, it wasn't.
Where was the short hand? 時計の短針は、どこをさしていましたか?

The time was six. 6時でした。
The time wasn't six.
Was the time six?
Yes, it was.
No, it wasn't.
What was the time? 何時でしたか?

練習:
時間を入れ替えして練習しましょう。

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ

Classroom English 指導法

2014.08.03.04:33

How to teach English
BOOK 7 Lesson16

Reading:
The fork was on the table.
The spoon was on the table.
The fork was with the spoon.
They were together.

基本練習:
The fork was on the table. フォ-クは、テーブルの上にありました。
The fork wasn't on the table.
Was the fork on the table?
Yes, it was.
No, it wasn't.
Where was the fork? フォークは、どこににありましたか?

The spoon was on the table. スプーンは、テーブルの上にありました。
The spoon wasn't on the table.
Was the spoon on the table?
Yes, it was.
No, it wasn't.
Where was the spoon?

The fork was with the spoon. フォークは、スプーンと一緒でした。
The fork wasn't with the spoon.
Was the fork with the spoon?
Yes, it was.
No, it wasn't.
Where was the fork?

They were togetherr. それらは、一緒でした。
They weren't together.
Were they together?
Yes, they were.
No, they weren't.
Where were they?

英作と6行練習:
1) その犬は、庭にいます。
2) その猫は、庭にいます。
3) その犬は、その猫と一緒です。
4) それらは、一緒に庭にいます。
5) そのコップは、盆の上にありました。
6) そのビンは、盆の上にありました。
7) そのコップは、そのビンと一緒でした。
8) それらは、一緒に盆の上にありました。
*the bottle
*on the tray

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ

Classroom English 指導法

2014.08.02.23:30

How to teach English
BOOK 7 Lesson 15

Reading :
Ken is in the classroom.
May is in the classroom.
Ken is with May.
They are together.
*with ~ ~と一緒
*together 一緒

基本練習:
Ken is in the classroom. 健は、教室にいます。
Ken isn't in the classroom.
Is Ken in the classroom?
Yes, he is.
No, he isn't.
Where is Ken?

May is in the classroom. メイは、教室にいます。
May isn't in the classroom.
Is May in the classroom?
Yes, she is.
No, she isn't.
Where is May?

Ken is with May. 健は、メイと一緒です。
Ken isn't with may.
Is Ken with May?
Yes, he is.
No, he isn't.
Who is Ken with? 健は、誰と一緒ですか?

They are together. 彼らは、一緒です。
They aren't together.
Are they together?
Yes, they are.
No, they aren't.
Where are they?
*they 彼らは、彼女らは

英作と6行練習:
1) その少年は、木の下にいます。
2) その少女は、木の下にいます。
3) その少女は、その少年と一緒です。
4) 彼らは、一緒です。
5) 彼女らは、一緒にバス停にいます。
*at the bus stop

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ

Classroom English 指導法

2014.08.02.09:20

How to teach English
BOOK 7 Lesson 14

Readin:
HI!
I'm Ken Suzuki.
I'm from Japan.
Nice to meet you.

*Nice to meet you. はじめまして

基本練習n:
I'm Ken Suzuki. 私は、鈴木健です。
I'm not Ken Suzuki.
You are Ken Suzuki.
You aren't Ken Suzuki.
Are you Ken Suzuki?
Yes, I am.
No, I'm not.
Who are you? あなたはだれですか?

I'm from Japan. 私は、日本出身です。
I'm not from Japan.
You are from Japan.
You aren't from Japan.
Are you from Japan?
Yes, I am.
No, I'm not.
Where are you from? どちらの出身ですか?

練習:
自分の名前を入れて練習しましょう。
次に出身地を入れ替えて8行練習をしましょう。

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ

Classroom English 指導法

2014.08.01.04:07

How to teach English
BOOK 7 Lesson 13

Reading:
Hi!
My name is Ken Suzuki.
I'm a schoolboy of Nishi Elementary School.
I was born in May.
My birthday is May 5.
May 5 is Children's Day
*Hi! こんにちは
*Childen's Day 子供の日

基本練習:
My name is Ken Suzuki. 私の名前は、鈴木健です。
My name isn't Ken Suzuki.
Your name is Ken Suzuki.
Your name isn't Ken Suzuki.
Is your name Ken Suzuki?
Yes, it is.
No, it isn't.
What's your name? あなたの名前は?

I'm a schoolboy of Nishi Elementary School. 私は、西小学校の生徒です。
I'm not a schoolboy of Nishi Elementary School.
You are a schoolboy of Nishi Elementary School
You aren't a schoolboy of Nishi Elementary School
Are you a schoolboy of Nishi Elementary School?
Yes, I am.
No, I'm not.
What are you? あなたは、何ですか?

I was born in May. 私は、5月生まれです。
I wasn't born in May.
You were born in May.
You weren't born in May.
Were you born in May.
Yes, I was.
No, I wasn't.
When were you born? あなたは、いつ生まれですか?
*be born 生まれる
*in May 5月に

My birthday is May 5. 私の誕生日は、5月5日です。
My birthday isn't May 5.
Your birthday is May 5.
Your birthday isn't May 5.
Is your birthday May 5?
Yes, it is.
No, it isn't.
When is your birthday? あなたの誕生日は、いつですか?
*May 5 = May fifth 5月5日

May 5 is Children's day. 5月5日は、子供の日です。
May 5 isn't Children's day.
Is May 5 Children's day?
Yes, it is.
No, it isn't.
What day is May 5? 5月5日は、何の日ですか?

自分の自己紹介の文を作りましょう。

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク