Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 4 Lesson 11
get / got

基本練習:
<現在形>
I get
I don't get
You get
You don't get
Do you get?
Yes, I do.
No, I don't.
What do you get?

get ready 用意する
I get ready 私は、用意します。
I get ready
I don't get ready.
You get ready.
You don't get ready.
Do you get ready?
Yes, I do.
No, I don't.

for dinner 夕食の
I get ready for dinner. 私は、夕食の用意をします。
I don't get ready for dinner.
You get ready for dinner.
You don't get ready for dinner.
Do you get ready for dinner?
Yes, I do.
No, I don't.
What do you get ready for?

I get juice ready. 私は、ジュースを用意します。
I don't get juice ready.
You get juice ready.
You don't get juice ready.
Do you get juice ready?
Yes, I do.
No, I don't.
What do you get ready?


<過去形>
I got
I didn't get
You got
You didn't get
Did you get?
I did.
No, I didn't.
What did you get?

I got ready for breakfast. 私は、朝食の用意をしました。
I didn't get ready for breakfast.
You got ready for breakfast.
You didn't get ready for breakfast.
Did you get ready for breakfast?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you get for?

this morning 今朝
I got ready for breakfast this morning. 私は、今朝朝食の用意をしました。
I didn't get ready for breakfast .this morning
You got ready for breakfast this morning.
You didn't get ready for breakfast this morning.
Did you get ready for breakfast this morning ?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you get for this morning?

I got juice ready. 私は、ジュースを用意しました。
I didn't get juice ready.
You got juice ready.
You didn't get juice ready.
Did you get juice ready?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you get ready?

英作練習:
次の文を英文に直し、8行練習をしましょう。
1.私は、昼食の用意をします。
2.私は、今日昼食の用意をしました。
3.私は、ミルクを用意します。
4.私は、昨日ミルクを用意しました。

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

