Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 5 Lesson 9
some / any

基本練習:
I want some lemons. 私は、レモンを少し欲しい。
I don't want any lemons.
You want some lemon.
You don't want any lemons.
Do you want any lemons?
Yes, I do.
No, I don't.
How many lemons do you want?
*some lemons いくつかのレモン
*not  any ~ 一つも~がない
*How many ~ 数を尋ねる
*lemon / a lemon / the lemon / lemons レモン

I have some lemons. 私は、レモンをいくつか持っています。
I don't have any lemons.
You have some lemons.
You don't have any lemons.
Do you have any lemons?
Yes, I do.
No, I don't.
How many lemons do you have?

I got some lemons. 私は、レモンを少し買いました。
I didn't get any lemons.
You got some lemons.
You didn't get any lemons.
Did you get any lemons?
Yes, I did.
No, I didn't.
How many lemons did you get?

I got some lemons from the store. 私は、店からレモンを少し買いました。
I didn't get any lemons from the store.
You got some lemons from the store.
You didn't get any lemons from the store.
Did you get any lemons from the store?
Yes, I did.
No, I didn't.
How many lemons did you get from the store?
* from the store 店から

英作練習と8行練習:
次の日本文を英文に直し、8行練習をしなさい。
1.私は、店から野菜を少し買いました。
2.私は、リンゴをいくつか持っています。
3.私は、トマトがいくつか欲しい。
4.私は、タマゴがいくつか欲しい。
5.私は、バナナを何本か持っています。
*vegetable / some vegetables 野菜
*apple / some apples リンゴ
*tomato / some tomatoes トマト
*egg / some eggs タマゴ
*banana / some bananas バナナ

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

