Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 6 Lesson 3
Be動詞 am / are

基本練習:
I'm ten.
I'm not ten.
You are ten.
You aren't ten.
Are you ten?
Yes, I am.
No, I'm not.
How old are you?

I'm in. 私は、中にいます。
I'm not in.
You are in.
You aren't in.
Are you in?
Yes, I am.
No, I'm not.
Where are you?

I'm in the room.
I'm not in the room.
You are in the room.
You aren't in the room.
Are you in the room?
Yes, I am.
No, I'm not.
Where are you?
*in the room 部屋に

I'm at school.
I'm not at school.
You are at school.
You aren't at school.
Are you at school?
Yes, I am.
No, I'm not.
Where are you?
*at school 学校に

英作と8行練習:
次のに本分を英文に直し、8行練習をしましょう。
1.私は、教室にいます。
2.私は、店にいます。
3.私は、コンビニにいます。
4.私は、公園にいます。
5.私は、庭にいます。
*in the classroom
*in the store
*in the convenience store
*in the park
*in the garden

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

