Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 6 Lesson 5
Be動詞: am / are
am / are + 動詞ing = ~しているところです

基本練習:
I'm walking. 私は、歩いているところです。
I'm not walking.
You are walking.
You aren't walking.
Are you walking?
Yes, I am.
No, I'm not.
What are you doing?
*walk - walking 歩く - 歩いている
*do - doing ~する - ~している

I'm walking to the table. 私は、テーブルのとへ歩いているところです。
I'm not walking to the table.
You are walking to the table.
You aren't walking to the table.
Are you walking to the table?
Yes, I am.
No, I'm not.
What are you doing?

I'm sitting. 私は、座っている。
I'm not sitting.
You are sitting.
You aren't sitting.
Are you sitting?
Yes, I am.
No, I'm not.
What are you doing?
*sit - sitting 座る - 座っている

I'm sitting on the chair.
I'm not sitting on the chair.
You are sitting on the chair.
You aren't sitting on the chair.
Are you sitting on the chair?
Yes, I am.
No, I'm not.
What are you doing?
*on the chair 椅子に

I'm going. 私は、行くところです。
I'm not going.
You are going.
You aren't going.
Are you going?
Yes, I am.
No, I'm not.
Where are you going?
* go - going 行く - 行くところ
*where どこへ

I'm going to the window.
I'm not going to the window.
You are going to the window.
You aren't going to the window.
Are you going to the window?
Yes, I am.
No, I'm not.
Where are you going?
*to the window 窓へ

I'm coming. 私は、行くところです。(呼ばれた方へ)
I'm not coming.
You are coming.
You aren't coming.
Are you coming?
Yes, I am.
No, I'm not.
Where are you coming?
*come - coming 来る ‐ 来るところ

I'm coming to you. 私は、あなたのところへ行くところです。
I'm not coming to you.
You are coming to me.
Yo aren't coming to me.
Are you coming to me?
Yes, I am.
No, I'm not.
Where are you coming?
*to you あなたのところへ
*to me 私のところへ

英作文と8行練習:
次の日本文を英文に直し、8行練習を
1.私は、テーブルのところに座っています。
2.私は、ドアのところへ行くところです。
3.私は、帰宅するところです。
4.私は、学校へ行くところです。
5.私は、車の中に座っているところです。
*at the table テーブルのところに
*to the door ドアのところへ
*come home 帰宅する
*to school 学校へ
*in the car 車の中に

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

