Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 6 Lesson 6
BE動詞: am / are
am / are + ~ing ~しているところです。

基本練習:
I'm going 私は、行くところです。
I'm not going
You are going
You aren't going
Are you going?
Yes, I am.
No, I'm not
Where are you going?

I'm going to Kanazawa. 私は、金沢へ行くところです。
I'm not going to Kanazawa.
You are going to Kanazawa.
You aren't going to Kanazawa.
Are you going to Kanazawa?
Yes, I am.
No, I'm not
Where are you going?

I'm opening 私は、開けているところです。
I'm not opening
You are opening
You aren't opening
Are you opening?
Yes, I am.
No, I'm not.
What are you doing?
* open - opening 開ける - 開けているところ

I'm opening the window. 私は、窓を開けているところです。
I'm not opening the window.
You are opening the window.
You aren't opening the window.
Are you opening the window?
Yes, I am.
No, I'm not.
What are you doing?
*window 窓

I'm shutting 私は、閉めているところです。
I'm not shutting
You are shutting
You aren't shutting
Are you shutting?
Yes, I am.
No, I'm not.
What are you doing?
*shut - shutting 閉める ‐ 閉めているところ

I'm shutting the window. 私は、窓を閉めているところです。
I'm not shutting the window.
You are shutting the window.
You aren't shutting the window.
Are you shutting?
Yes, I am.
No, I'm not.
What are you doing?

作と8行練習:
次の日本文を英文に直し、8行練習
1)。私は、東京へ行くところです。
2) 私は、冷蔵庫を開けているところです。
3) 私は、冷蔵庫を閉めているところです。
4) 私は、帰宅するところです。
5) 私は、テレビを見ているところです。
*go home 帰宅する
* watch TV - watching TV テrビを見る ‐ テレビを見ているところ

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ





スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

