Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 6 Lesson 7
Be動詞: am / are

基本練習:
I'm on the bus. 私は、バスに乗っている。
I'm not on the bus.
You are on the bus.
You aren't on the bus.
Are you on the bus?
Yes, I am.
No、I'm not.
What are you on?
*on the bus バスに乗っている

I'm on the bus to the station. 私は、駅行きのバスに乗っている。
I'm not on the bus to the station.
You are on the bus to the station.
You aren't on the bus to the station.
Are you on the bus to the station?
Yes, I am.
No、I'm not.
What are you on to the station?
*to the station 駅へ

I'm on the bus to the station now. 私は、今駅行きのバスに乗っている。
I'm not on the bus to the station now.
You are on the bus to the station now.
You aren't on the bus to the station now.
Are you on the bus to the station now?
Yes, I am.
No、I'm not.
What are you on to the station now?
*now 今

I'm on the phone. 私は、電話中です。
I'm not on the phone.
You are on the phone.
You aren't on the phone.
Are you on the phone?
Yes, I am.
No, I'm not.
What are you on?
*on the phone 電話中

I'm on the phone now. 私は、今電話中です。
I'm not on the phone now.
You are on the phone now.
You aren't on the phone now.
Are you on the phone now?
Yes, I am.
No, I'm not.
What are you on now?

英作と8行練習:
次の日本文を英語に直し、8行練習
1) 私は、今名古屋行きの電車に乗っています。
2) 私は、今北海道行きの飛行機に乗っています。
3) 私は、今アメリカ行きの船に乗っています。
4) 私は、2時間コンピューターに向かっています。
5) 私は、今仕事中です。
*for two hours 2時間
* on the computer コンピューターに向かっている
*on business 仕事中

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

