Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 6 Lesson 8
Be動詞: am /are

基本練習:
I'm writing 私は、書いているところです。
I'm not writintg
You are writing
You aren't writing
Are you writing?
Yes, I am.
No, I'm not.
What are you doing?
*write - writing 書く - 書いているところ

I'm writing a letter. 私は、手紙を書いているところです。
I'm not writintg a letter.
You are writing a letter.
You aren't writing a letter.
Are you writing a letter?
Yes, I am.
No, I'm not.
What are you doing?
*letter 手紙

I'm writing a letter now. 私は、今手紙を書いているところです。
I'm not writintg a letter now.
You are writing a letter now.
You aren't writing a letter now.
Are you writing a letter now?
Yes, I am.
No, I'm not.
What are you doing now?

I'm reading 私は、読んでいるところです。
I'm not reading
You are reading
You aren't rreading
Are you reading?
Yes, I am.
No, I'm not.
What are you doing?
*read - reading 読む - 読んでいるところ

I'm reading a book. 私は、読んでいるところです。
I'm not reading a book.
You are reading a book.
You aren't rreading a book.
Are you reading a book?
Yes, I am.
No, I'm not.
What are you doing?
*book 本

I'm reading a book now. 私は、今読んでいるところです。
I'm not reading a boo nowk.
You are reading a book now.
You aren't rreading a book now.
Are you reading a book now?
Yes, I am.
No, I'm not.
What are you doing now?

英作と8行練習:
次の日本文を英文に直し8行練習
1) 私は、今お話を書いているところです。
2) 私は、今雑誌を読んでいるところです。
3) 私は、今絵を描いているところです。
4) 私は、今自分の名前を書いているところです。
5) 私は、バス停へ行くところです。
* a story お話
*a magazine 雑誌
*draw - drawing 描く - 描いているところ
*a picture 絵
*my/your name 自分の名前
*the bus stop バス停

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

