Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 6 Lesson 9
Be動詞: am / are

基本練習:
I'm Ken. 私は、ケンです。
I'm not Ken.
You are Ken.
You aren't Ken.
Arre you Ken?
Yes, I am.
No, I'm not.
Who are you?
*who だれ

I'm May. 私は、メイです。
I'm not May.
You are May.
You aren't May.
Are you May?
Yes, I am.
Who are you?

I'm a student. 私は、学生です。
I'm not a student.
You are a student.
You aren't a student.
Are you a student?
Yes, I am.
No, I'm not.
What are you?
* student 学生

I'm a student at Higashi junior high school.. 私は、東中学校の学生です。
I'm not a student at Higashi junior high school.
You are a student at Higashi junior high school.
You aren't a student at Higashi junior high school.
Are you a student at Higashi junior high school?
Yes, I am.
No, I'm not.
What are you?

I'm a teacher. 私は、先生です。
I'm not a teacher.
You are a teacher.
You aren't a teacher.
Are you a teacher?
Yes, I am.
No, I'm not.
What are you?
*teacher 先生

I'm a teacher of English. 私は、英語の先生です。
I'm not a teacher of English.
You are a teacher of English.
You aren't a teacher of English.
Are you a teacher of English?
Yes, I am.
No, I'm not.
What are you?
*of English 英語の

英作と8行練習:
次の日本文を英語に直し8行練習をしましょう。
1) 私は、太郎です。
2) 私は、数学の先生です。
3) 私は、西小学校の生徒です。
4) 私は、西小学校の先生です。
5) 私は、国語の先生です。
*of Math 数学の
*Nishi elementary school 西小学校
*Japanese 国語、日本語

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

