Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 6 Lesson 14
Be動詞: was / were

基本練習:
I was playing soccer. 私は、サッカーをしていました。
I wasn't playing soccer.
You were playing soccer.
You weren't playing soccer.
Were you playing soccer?
Yes, I was.
No, I wasn't.
What were you doing?
*play soccer サッカーをする

I was playing soccer after school. 私は、放課後サッカーをしていました。
I wasn't playing soccer after school.
You were playing soccer after school.
You weren't playing soccer after school.
Were you playing soccer after school?
Yes, I was.
No, I wasn't.
What were you doing after school?
*after school 放課後

I was playing the piano. 私は、ピアノを弾いていました。
I wasn't playing the piano.
You were playing the piano.
You weren't playing the piano.
Were you playing the piano?
Yes, I was.
No, I wasn't.
What were you doing?
*play the piano ピアノを弾く

I was playing the piano in my room. 私は、部屋でピアノを弾いていました。
I wasn't playing the piano in my room.
You were playing the piano in your room.
You weren't playing the piano in your room.
Were you playing the piano in your room?
Yes, I was.
No, I wasn't.
What were you doing in your room?
*in my/your room 自分の部屋で

I was taking a break. 私は、休憩していました。
I wasn't taking a break.
You were taking a break.
You weren't taking a break.
Were you taking a break?
Yes, I was.
No, I wasn't .
What were you doing?
*take a break 休憩する

I was taking a break then. 私は、その時休憩していました。
I wasn't taking a break then.
You were taking a break then.
You weren't taking a break then.
Were you taking a break then?
Yes, I was.
No, I wasn't .
What were you doing then?

英作と8行練習:
1) 私は、放課後テニスをしていました。
2) 私は、部屋でギターを弾いていました。
3) 私は、部屋で休憩していました。
4) 私は、部屋で寝ていました。
5) 私は、居間でテレビを見ていました。
*play tennis テニスをする
*play the guitar ギターを弾く
*sleep 寝る
*watch TV テレビを見る
* in the living room 居間で

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

