Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 6 Lesson 15
Be動詞: was / were

基本練習:
I was busy. 私は、忙しかった。
I wasn't busy.
You were busy.
You weren't busy.
Were you busy?
Yes, I was.
No, I wasn't.
How were you?
*busy 忙しい

I was busy in the morning.. 私は、午前中忙しかった。
I wasn't busy in the morning.
You were busy in the morning.
You weren't busy in the morning.
Were you busy in the morning?
Yes, I was.
No, I wasn't.
How were you in the morning?
*in the morning 午前中

I was free. 私は、ひまでした。
I wasn't free.
You were free.
You weren't free.
Were you free?
Yes, I was.
No, I wasn't.
How were you?
*free ひまな

I was free today. 私は、今日ひまでした。
I wasn't free today.
You were free today.
You weren't free today.
Were you free today?
Yes, I was.
No, I wasn't.
How were you today?
*today 今日

英作と8行練習:
1) 私は、今日ねむたかった。
2) 私は、今日疲れてた。
3) 私は、その時腹がへっていた。
4) 私は、その時幸せだった。
5) 私は、その時うれしかった。
*sleepy 眠たい
*tired 疲れた
*hungrey 腹がへって
*happy 幸せだ
*glad うれしい

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

