Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 7 Lesson 2
Be動詞: is / was

基本練習:
She is at home. 彼女は、家にいます。
She isn't at home.
Is she at home?
Yes, she is.
No, she isn't.
Where is she?

She is at home now. 彼女は、今家にいます。
She isn't at home. now
Is she at home now?
Yes, she is.
No, she isn't.
Where is she now?
*now 今

She was away. 彼女は、出かけていました。
She wasn't away.
Was she away?
Yes, she was.
No, she wasn't.
Where was she?
*away 出かけて

She was away in the morning. 彼女は、午前中出かけていました。
She wasn't away in the morning.
Was she away in the morning?
Yes, she was.
No, she wasn't.
Where was she in the morning?

He is in his room. 彼は、自分の部屋にいます。
He isn't in his room.
Is he in his room?
Yes, he is.
No, he isn't.
Where is he?
*his 彼の

He is in his room now. 彼は、今自分の部屋にいます。
He isn't in his room now.
Is he in his room now?
Yes, he is.
No, he isn't.
Where is he now?

He was in the gym after school. 彼は、放課後体育館にいました。
He was't in the jgym after school.
Was he in the gym after school?
Yes, he was.
No, He wasn't.
Where was he after school?
*after school 放課後

Pochi is in the room. ポチは部屋にいます。
Pochi isn't in the room.
Is Pochi in the room?
Yes, it is.
No, it isn't.
Where is Pochi?

Pochi was out. ポチは、外にいました。
Pochi wasn't out.
Was Pochi out?
Yes, it was.
No, it wasn't.
Where was Pochi?
*out 外に

Pochi was out in the garden. ポチは、外出て庭にいました。
Pochi wasn't out in the garden.
Was Pochi out in the garden?
Yes, it was.
No, it wasn't.
Where was Pochi?
*in the garden 庭に

英作と6行練習:
1) 彼女は、今台所にいます。
2) 彼女は、午前中学校にいました。
3) 彼は、今駅にいます。
4) 彼は、2,3分前電車の中でした。
5) 私のカバンは、テーブルの上にあります。
6) 私のカバンは、テーブルの下にありました。
*in the kitchen 台所に
*at school
*at the station
*in the train
*a few minutes ago 2,3分前
*my bag 私のカバン
*on the table テーブルの上に
*under the table テーブルの下に

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

