Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 7 Lesson 11

基本練習:
There is a piano. ピアノがあります。
There isn't a piano.
Is there a piano?
Yes, there is.
No, there isn't.

There is a piano in the room. 部屋にピアノがあります。
There isn't a piano in the room.
Is there a piano in the room?
Yes, there is.
No, there isn't.
What is in the room? 部屋に何がありますか?

There was a cat. 猫がいました。
There wasn't a cat.
Was there a cat?
Yes, there was.
No, there wasn't.

There was a cat under the table. テーブルの下にねこがいました。
There wasn't a cat under the table.
Was there a cat under the table?
Yes, there was.
No, there wasn't.
What was under the table? テーブルの下に何がいましたか?

英作文と6行練習:
1) 庭に木が1本あります。
2) 庭にバラが1本ありました。
3) 壁に絵が1枚あります。
4) 壁に時計がありました。
5) 箱の中にリンゴが1個あります。
6) ある村に一人の老人がいました。
*in the garden
*on the wall
*in the box
*in a village
*a tree
*a rose
*a clock
*an apple
*an old man

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

