Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 7 Lesson16

Reading:
The fork was on the table.
The spoon was on the table.
The fork was with the spoon.
They were together.

基本練習:
The fork was on the table. フォ-クは、テーブルの上にありました。
The fork wasn't on the table.
Was the fork on the table?
Yes, it was.
No, it wasn't.
Where was the fork? フォークは、どこににありましたか?

The spoon was on the table. スプーンは、テーブルの上にありました。
The spoon wasn't on the table.
Was the spoon on the table?
Yes, it was.
No, it wasn't.
Where was the spoon?

The fork was with the spoon. フォークは、スプーンと一緒でした。
The fork wasn't with the spoon.
Was the fork with the spoon?
Yes, it was.
No, it wasn't.
Where was the fork?

They were togetherr. それらは、一緒でした。
They weren't together.
Were they together?
Yes, they were.
No, they weren't.
Where were they?

英作と6行練習:
1) その犬は、庭にいます。
2) その猫は、庭にいます。
3) その犬は、その猫と一緒です。
4) それらは、一緒に庭にいます。
5) そのコップは、盆の上にありました。
6) そのビンは、盆の上にありました。
7) そのコップは、そのビンと一緒でした。
8) それらは、一緒に盆の上にありました。
*the bottle
*on the tray

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

