Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 8 Lesson 1
put / put 置く ・ 置きました

基本練習:
I put
I don't put
You put
You don't put
Do you put?
Yes, I do.
No, I don't.
What do you put?

I put a book
I don't put a book
You put a book
You don't put a book
Do you put a book?
Yes, I do.
No, I don't.
What do you put?

I put a book on the desk. 私は、本を机の上に置きます
I don't put a book on the desk.
You put a book on the desk.
You don't put a book on the desk.
Do you put a book on the desk?
Yes, I do.
No, I don't.
What do you put on the desk? あなたは、何を机の上に置きますか?

英作と8行練習:
1) 私は、スプーンをテーブルの上に置きます。
2) 私は、そのキーをカバンに入れます。
3) 私は、そのカバンをテーブルの下に置きます。
4) 私は、その椅子を壁のそばに置きます。
5) 私は,その絵を壁に掛けます。
*the key
*in the bag
*the bag
*under the table
*the chair
*by the wall
*the picture
*on the wall

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

