Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 8 Lesson 5
put / put

基本練習:
I put
I didn't put
You put
You didn't put
Did you put?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you put?

I put the fork into the meat. 私は、その肉にフォークをさした。
I didn't put the fork into the meat.
You put the fork into the meat.
You didn't put the fork into the meat.
Did you put the fork into the meat?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you put the forrk? あなたは、何にフォークをさしましたか?

I put the fork in the meat on the plate. 私は、皿のその肉にフォークをさした。
I didn't put the fork into the meat on the plate.
You put the fork into the mea on the platet.
You didn't put the fork into the meat on the plate.
Did you put the fork into the meat on the plate?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you put the forrk on the plate? あなたは、皿の何にフォークをさしましたか?
*chopsticks    箸

I put the chopsticks in the potato. 私は、そのジャガイモに箸をさした。
I didn't put the chopsticks into the potato.
You put the chopsticks into the potato.
You didn't put the chopsticks into the potato.
Did you put the chopsticks into the potato?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you put into the potato? あなたは、そのジャガイモに何をさしましたか?

英作と8行練習:
1) 私は、皿のその魚に箸をさした。
2) 私は、皿のピザにフォークをさした。
3) 私は、その箸を皿の上に置きました。
4) 私は、砂糖を少しコーヒーに入れました。
5) 私は、塩を少し魚にかけました。
*the fish
*the pizza
*some / any sugar
*in the coffee
*some / any salt

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

