Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 8 Lesson 10
put / put

基本練習:

We put
We didn't put
You put
You didn't put
Did you put?
Yes, we did.
No, we didn't.
What did you put?

We put the room in order. 私たちは、部屋を片付けました。
We didn't put the room in order.
You put the room in order.
You didn't put the room in order.
Did you put the room in order?
Yes, we did.
No, we didn't.
What did you put in onder? あなたたちは、何を片付けましたか?

They put
They didn't put
Did they put?
Yes, they did.
No, they didn't.
What did they put?

They put water in the bucket. 彼らは、バケツに水を入れた。
The didn't put water in the bucket.
Did they put water in the bucket?
Yes, they did.
No, they didn't.
What did they put in the bucket? 彼らは、バケツに何を入れましたか

英作と8行練習:
1) 私たちは、それらの本を片付けました。
2) 彼らは、それらのボールを箱に入れました。
3) 私たちは、浴衣を着ました。
4) 彼女らは、着物を着ました。
5) 彼らは、それらのリンゴをかごに入れました。
*yukata
*kimono
*basket

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

