Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 8 Lesson 12
take / took

基本練習:
I take
I don't take
You take
You don't take
Do you take?
Yes, I do.
No, I don't.
What do you take?

I take my glasses off. 私は、メガネをはずします。
I don't take my glasses off.
You take your glasses off.
You don't take your glasses off.
Do you take your glasses off?
Yes, I do.
No, I don't.
What do you take off? あなたは、何をはずしますか?

I take my cap off. 私は、帽子を脱ぎます。
I don't take my cap off.
You take your cap off.
You don't take your cap off.
Do you take your cap off?
Yes, I do.
No, I don't.
What do you take off? あなたは、何を脱ぎますか?

英作と8行練習:
1) 私は、靴を脱ぎます。
2) 私は、靴下を脱ぎます。
3) 私は、上着を脱ぎます。
4) 私は、ズボンを脱ぎます。
5) 私は、スリッパを脱ぎます。

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

