Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 8 Lesson 13
take / took

基本練習:
I took
I didn't take
You took
You didn't take
Did you take?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you take?

I took a tomato. 私は、トマトを1個取った。
I didn't take a tomato.
You took a tomato.
You didn't take a tomatao.
Did you take a tomato?
Yes, I did.
No, I didn't.
What do you take? あなたは、何を取りましたか?

I took a tomato off the basket. 私は、かごからトマトを1個取りました。
I didn't take a tomato off the basket.
You took a tomato off the basket.
You didn't take a tomaot off the basket.
Did yuo take a tomato off the basket?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you take off the basket? あなたは、かごから何を取りましたか?

I took enough food. 私は、十分食べました。
I didn't take enough food.
You took enough food.
You didn't take enough food.
Did you take enough food?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you take? あなたは、何を食べましたか?

I took enough food for dinner. 私は、夕食に十分食べた。
I didn't take enough food for dinner.
You took enough food for dinner.
You didn't take enough food for dinner.
Did you take enough food for dinner?
Yes, I did.
No, I didnt.
What did you take for dinner? あなたは、夕食に何を食べましたか?
*enough 十分

英作と8行練習
1) 私は、十分時間を取った。
2) 私は、靴を脱ぎました。
3) 私は、カバンからノートを取りだした。
4) 私は、駅行きのバスに乗りました。
5) 私は、手紙を郵便局へ持って行った。
*for the station
*a letter
*to the post office

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

