Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 8 Lesson 14

基本練習:
He took
He didn't take
Did he take?
Yes, he did.
No, he didn't.
What did he take?

He took a bath. 彼は、お風呂に入りました。
He didn't take a bath.
Did he take a bath?
Yes, he did.
No, he didn't.
What did he take? 彼は、何を取りましたか?

He took a bath before dinner. 彼は、夕食前にお風呂に入りました。
He didn't take a bath before dinner.
Did he take a bath before dinner?
Yes, he did.
No, he didn't.
When did he take a bath? 彼は、いつお風呂に入りましたか?

英作と6行練習:
1) 彼は、夕食後シャワーを浴びました。
2) 彼女は、その盆をお母さんの所に持って行った。
3) 彼は、健の腕を取った。
4) 彼女は、子供たちを遊園地に連れて行った。
5) 彼は、バスを間違えてまった。
*after dinner
*a shower
*to her mother
*Ken's arm
*her children
*the amusement park
*the wrong bus

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

