Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 8 Lesson 15

Readi g:

My cap is on the hook.
I took it off the hook.
I put it on.
I have it on.
It's on my head now.
*it = my cap

My cap is on the hook. 私の帽子は、帽子掛けにあります。
My cap isn't on the hook.
Is my cap on the hook?
Yes, it is.
No, it sin't.
Where is my cap? 私の帽子は、どこにありますか?

I took it off the hook. 私は、帽子掛けからそれを取りました。
I didn't take it off the hook.
You took it off the hook.
You didn't take it off the hook.
Did you take it off the hook?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you take off the hook? あなたは、帽子掛けから何を取りましたか?

I put it on. 私は、それをかぶりました。
I didn't put it on.
You put it on.
You didn't put it on.
Did you put it on?
Yes, I did.
No, I didnt'
What did you put on?. あなたは、何をかぶりましたか?

I have it on. 私は、それをかぶっています。
I don't have it on.
You have it on.
You don't have it on.
Do you have it on?
Yes, I do.
No, I don't.
What do you have on? あなたは、何をかぶっていますか?

It's on my head now. それは、今私の頭の上にあります。
It isn't on my head now.
Is it on my head now?
Yes, it is.
No, it isn't.
Where is it now? それは、今どこにありますか?

英作と6&8行練習:
19 私の上着は、テーブルの上にあります。
2) 私は、それをテーブルから取りました。
3) 私は、それを着ました。
4) 私は、それを着ています。
5) 私は、それを脱ぎました。

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

