Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 9 Lesson 8
have / has / had

Readi g:
He usually has breakfast at seven.
He had brekfast at six this morning.
He had a big breakfast.

He usually has breakfast at seven. 彼は、普通7時に朝食を食べます。
He doesn't usually have breakfast at seven.
Does he usually have breakfast at seven?
Yes, he does.
No, he doesn't.
What time does he usually have brekfast? 彼は、普通何時に朝食を食べますか?

He had
He didn't have
Did he have?
Yes, he did.
No, he didn't.
What did he have?

He had breakfast. 彼は、朝食を食べました。
He didn't have breakfast
Did he have breakfast?
Yes, he did.
No, he didn't.
What did he have? 彼は、何を食べましたか?

He had breakfast at six. 彼は、6時に朝食を食べました。
He didn't have breakfast at six
Did he have breakfast at six?
Yes, he did.
No, he didn't.
What time did he have breakfast? 彼は、何時朝食を食べましたか?

He had breakfast at six this morning . 彼は、今朝6時に朝食を食べました。
He didn't have breakfast at six this morning
Did he have breakfast at six this morning?
Yes, he did.
No, he didn't.
What time did he have breakfast this morning? 彼は、今朝何時朝食を食べましたか?

He had a big breakfast. 彼は、朝食をたっぷり食べました。
He didn't have a big breakfast.
Did he have a big breakfast?
Yes, he did.
No, he didn't.
What did he have? 彼は、何を食べましたか?

英作と6行練習:
1) 彼は、普通12時に昼食を食べます。
2) 彼は、正午に昼食を食べました。
3) 彼は、和食を食べた。
4) 彼は、普通6時に夕食を食べます。
5) 彼は、7時に夕食を食べました。
*lunch
*at twelve
*at noon
*Japanese food
*dinner

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

