Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 9 Lesson 13

Reading:

She took her shoes off the shoe box..
She put them on.
She has them on now.

She took her shoes off the shoe box. 彼女は、下駄箱から靴を取った。
She didn't take her shoes off the shoe box.
Did she take her shoes off the shoe box?
Yes, she did.
No, she didn't.
What did she take off the shoe box? 彼女は、下駄箱から何を取りましたか?

She put them on. 彼女は、それをはきました。
She didn't put them on.
Did she put them on?
Yes, she did.
No, she didn't.
What did she put on? 彼女は、何をはきましたか?
*her shoes = them = それらを

She has them on now. 彼女は、今それをはいています。
She doesn't have them on now.
Does she have them on now?
Yes, she does.
No, she doesn't.
What does she have on now? 彼女は、今何をはいていますか?

英作と6行練習:
1) 彼女は、カバンから靴下を取りだしました。
3) 彼女は、それをはきました。
3) 彼女は、今それをはいています。
4) 彼女は、カバンから手袋を取りだしました。
5) 彼女は、それをしました。
6) 彼女は、今それをしています。
*out of the bag

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

