Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 9 Lesson 16

Reading:

He took yesterday off.
He had a day trip to Takayama.
He had a good time there.

He took yesterday off. 彼は、昨日休みました。
He didn't take yesterday off.
Did he take yesterday off?
Yes, he did.
No, he didn't.
What did he do yesterday? 彼は、昨日何をしましたか?

He had a day trip to Takayama. 彼は、高山へ日帰り旅行をしました。
He didn't have a day trip to Takayama.
Did he have a day trip to Takayama?
Yes, he did.
No, he didn't.
What did he do? 彼は、何をしましたか?

He had a good time there. 彼は、そこで楽しく過ごしました。
He didn't have a good time there.
Did he have a good time there?
Yes, he did.
No, he didn't.
What did he do? 彼は、何をしましたか?

英作と6行練習:
1) 彼女は、1週間の休暇を取りました。
2) 彼女は、パリへ楽しい旅行をしました。
3) 彼女は、そこで素晴らしい時を過ごしました。
4) 彼女は、10分休憩を取りました。
5) 彼女は、コーヒーを一杯飲みました。
*a week-off
*a good trip to Paris
*a nice time
*a ten minute break
*a cup of coffee

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

