Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 10 Lesson 3
go / goes / went

"Kitabayashi's Method"では、過去形も8行・6行練習でスムーズに学習出来ます。
行き先や交通手段や時を代えて練習しましょう。
I went
I didn't go
You went
You didn't go
Did you go?
Yes, I did.
No, I didn't.
Where did you go?

I went to Hokkaido. 私は、北海道に行きました。
I didn't go to Hokkaido.
You went to Hokkaido.
You didn't go to Hokkaido.
Did you go to Hokkaido?
Yes, I did.
No, I didn't.
Where did you go? あなたは、どこへ行きましたか?

I went to Hokkaido by plane. 私は、飛行機で北海道に行きました。
I didn't go to Hokkaido by plane.
You went to Hokkaido by plane.
You didn't go to Hokkaido by plane.
Did you go to Hokkaido by plane?
Yes, I did.
No, I didn't.
Where did you go by plane? あなたは、飛行機でどこへ行きましたか?

I went to Hokkaido by plane last week. 私は、先週飛行機で北海道に行きました。
I didn't go to Hokkaido by plane last week.
You went to Hokkaido by plane last week.
You didn't go to Hokkaido by plane last week.
Did you go to Hokkaido by plane last week?
Yes, I did.
No, I didn't.
Where did you go by plane last week? あなたは、先週飛行機でどこへ行きましたか?

He went to Osaka by train. 彼は、電車で大阪へ行きました。
He didn't go to Osaka by train.
Did he go to Osaka by train?
Yes, he did.
No, he didn't.
How did he go to Osaka? 彼は、どうして大阪へ行きましたか?

He went to Osaka by train yesterday. 彼は、昨日電車で大阪へ行きました。
He didn't go to Osaka by train yesterday.
Did he go to Osaka by train yesterday?
Yes, he did.
No, he didn't.
How did he go to Osaka yesterday? 彼は、昨日どうして大阪へ行きましたか?

She went to the museum. 彼女は、博物館に行きました。
She didn't go to the museum.
Did she go to the museum?
Yes, she did.
No, she didn't.
Where did she go? 彼女は、どこへ行きましたか?

She went to the museum by bus. 彼女は、バスで博物館に行きました。
She didn't go to the museum by bus.
Did she go to the museum by bus?
Yes, she did.
No, she didn't.
Where did she go by bus? 彼女は、バスでどこへ行きましたか?

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

