Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 10 Lesson 7
come / comes / came

基本練習:

I came 私は、来ました。
I didn't come
You came
You didn't come
Did you come?
Yes, I did.
No, I didn't.
When did you come? あなたは、いつ来ましたか?

I came back. 私は、戻りました。
I didn't come back.
You came back.
You didn't come back.
Did you come back?
Yes, I did.
No, I didn't.
When did you come back? あなたは、いつ戻りましたか?

I came back yesterday.. 私は、昨日戻りました。
I didn't come back yesterday.
You came back yesterday.
You didn't come back yesterday.
Did you come back yesterday?
Yes, I did.
No, I didn't.
When did you come back? あなたは、いつ戻りましたか?

I came back from Hawaii yesterday.. 私は、昨日ハワイから戻りました。
I didn't come back from Hawaii yesterday.
You came back from Hawaii yesterday.
You didn't come back from Hawaii yesterday.
Did you come back from Hawaii yesterday?
Yes, I did.
No, I didn't.
When did you come back from Hawaii ? あなたは、いつハワイから戻りましたか?

He came 彼は、来ました。
He didn't come
Did he come?
Yes, he did.
No, he didn't.
When did he come? 彼は、いつ来ましたか?

He came here at ten. 彼は、ここに10時に来ました。
He didn't come here at ten
Did he come here at ten?
Yes, he did.
No, he didn't.
When did he come here? 彼は、いつここに来ましたか?

He came here from his house at ten. 彼は、ここに家から10時に来ました。
He didn't come here from his house at ten
Did he come here from his house t ten?
Yes, he did.
No, he didn't.
When did he come here from his house? 彼は、いつ家からここに来ましたか?

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

