Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 10 Lesson 13

基本練習:

I'm sick in bed. 私は、病気で寝ています。
I'm not sick in bed.
You are sick in bed.
You aren't sick in bed.
Are you sick in bed?
Yes, I am.
No, I'm not.
How are you? あなたは、どうですか?
*sick in bed = 病気でねている

I was sick in bed yesterday. 私は、昨日病気で寝ていました。
I wasn't sick in bed yesterday.
You were sick in bed yesterday.
You weren't sick in bed yesterday.
Were you sick in bed yesterday?
Yes, I was.
No, I wasn't.
How was you yesterday? あなたは、昨日どうでしたか?

I have been sick in bed these three days. 私は、この三日間病気でずっと寝ています。
I haven't been sick in bed these three days.
You have been sick in bed these three days.
You haven't been sick in bed these three days.
Have you been sick in bed these three days?
Yes, I have.
No, I haven't.
How have you been these three days? あなたは、この三日間どうですか?

英作と8行練習:
1) 私は、疲れています。
2) 私は、昨日疲れていました。
3) 私は、この三日間ずっと疲れています。
4) 私は、眠い。
5) 私は、今朝眠たかった。
*tired
*sleepy

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ


スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

