Classroom English 指導法

How to teach English
BOOK 11 Lesson 4

"Kitabayashi's method"では、文から英会話の学習を始めようと考えられた方法です。
英文法を6・8行練習で学習します。単語は電子辞書を使って自主勉強に重きを置いています。

Reading:
I like sports.
I can play tennis.
I'm a good tennis player.

基本練習:
I like sports. 私は、スポーツが好きです。
I don't like sports.
You like sports.
You don't like sports.
Do you like sports?
Yes, I do.
No, I don't.
What do you like? あなたは、何が好きですか?

I can play tennis. 私は、テニスが出来ます。
I can't play tennis.
You can play tennis.
You can't play tennis.
Can you play tennis?
Yes, I can.
No, I can't.
What can you do? あなたは、何が出来ますか?

I'm a good tennis player. 私は、良いテニスの選手です。(テニスが上手です)
I'm not a good tennis player.
You are a good tennis player.
You aren't a good tennis player.
Are you a good tennis player?
Yes, I am.
No, I'm not.
What are you? あなたは、何ですか?

英作文と8行練習:
1) 私は、ゴルフが好きです。
2) 私は、ゴルフが出来ます。
3) 私は、ゴルフが上手です。
4) 私は、サッカーが好きです。
5) 私は、サッカーが出来ます。
6) 私は、サッカーが上手です。
*golf player

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

