これが英会話の基礎練習!

過去形の練習: is / was, are / were
「~がありました。いました。」 There was ~ ・ There were ~

「川の向こう側に」 across the river
「家」 a house / houses

「川の向こう側に、家が数軒ありました。」
There were some houses across the river.
There weren't any houses across the river.
Were there any houses across the river?
Yes, there were.
No, there were not.
How many houses were there across the river?
There were five houses across the river.

「川の向こう側に、家が数軒ありました。」
「川の向こう側に、家が1軒もありませんでした。」
「川の向こう側に、家がありましたか?」
「はい、ありました。」
「いいえ、ありませんでした。」
「川の向こう側に、家が何軒ありましたか?」
「川の向こう側に、家が5軒ありました。」

日本語を見て英文を云ってみましょう。

「その川には橋がいくつか架かっていました。」
There were some bridges across the river.
There weren't any bridges across the river.
Were there any bridges across the river?
Yes, there were.
No, there were not.
How many bridges were there across the river?
There were seven bridges across the river.

「その川には橋がいくつか架かっていました。」
「その川には橋が架かっていませんでした。」
「その川には橋がいくつか架かっていましたか?」
「はい、架かっていました。」
「いいえ、架かっていませんでした。」
「その川には橋がいくつ架かっていましたか?」
「その川には橋が7つ架かっていました。」

英語で声を出して言ってみて下さい。

スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

