英会話の基礎練習25

過去形の練習に入ります。be動詞の過去形 =was / were(=~でした) 
at home(=家に)、in Tokyo(=東京に)、here(=ここに)、there(=そこに)、out(=外出して)
then(=その時)、this morning(=今朝)、yesterday(=昨日)、the day before yeasterday(=一昨日)、last week(=先週)、last month(=先月)、last year(=去年)


「私は先週東京にいました。」
I was in Tokyo last week.
I wasn't in Tokyo last week.
You were in Tokyo last week.
You weren't in Tokyo last week.
Were you in Tokyo last week?
Yes, I was.
No, I wasn't.
「あなたは先週どこにいましたか?」
Where were you last week?
I was in Tokyo last week.

He was in Tokyo last week.
He wasn't in Tokyo last week.
Was he in Tokyo last week?
Yes, he was.
No, he wasn't.
「彼は先週どこにいましたか?」
Where was he last week?
He was in Tokyo last week.

(was not = wasn't / were not = weren't)


スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

