英会話練習帳 Classroom English

英会話練習帳 ClassroomEnglish

under = ~の下に
under the table = テーブルの下に
take = 取る、took = 取った
in my (your) hands = 両手に
put = 置く、put = 置いた
on the table = テーブルの上に
will = ~でしょう、~するつもりです
open = 開ける
I'll = I will, You'll = You will

There is a box under the table.
I took the box in my hands.
I put the box on the table.
I'll open the box.


「あります。」
There is
There isn't.
Is there?
Yes, there is.
No, there isn't.

「箱が一個あります。」
There is a box.
There isn't a box.
Is there a box?
Yes, there is.
No, there isn't.

「テーブルの下に、箱が一個あります。」
There is a box under the table.
There isn't a box under the table.
Is there a box under the table?
Yes, there is.
No, there isn't.
What's on the table?
There is a box under the table.

「私は、取りました。」
I took
I didn't take
You took
You didn't take
Did you take?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you take?

「私は、その箱を取りました。」
I took the box.
I didn't take the box.
You took the box.
You didn't take the box?
Did you take the box?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you take?
I took the box.

「私は、その箱を手に取りました。」
I took the box in my hands..
I didn't take the box in my hands.
You took the box in your hands.
You didn't take the box in your hands.
Did you take the box in your hands?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you take in your hands?
I took the box in my hands.

「私は、置きました。」
I put
I didn't put
You put
You didn't put
Did you put?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you put?

「私は、その箱を置きました。」
I put the box.
I didn't put the box.
You put the box.
You didn't put the box.
Did you put the box?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you put?
I put the box.

「私は、テーブルの上にその箱を置きました。」
I put the box on the table.
I didn't put the box on the table.
You put the box on the table.
You didn't put the box on the table.
Did you put the box on the table?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you put on the table?
I put the box on the table.

「私は、開けるでしょう。」
I'll open
I won't open
You'll open
You won't open
Will you open?
Yes, I will.
No, I won't.
What will you open?

「私は、その箱を開けよう。」
I'll open the box.
I won't open the box
You'll open the box
You won't open the box
Will you open the box?
Yes, I will.
No, I won't.
What will you open?
I'll open the box.

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

