英会話練習帳 Classroom English

英会話練習帳 Classroom English

make = 作る、made = 作った
photo = 写真
take = 撮る、took = 撮った

This is a paper plane.
I made it.
This is the paper plane which I made.
This is a photo.
I took it.
This is the photo which I took.


「これは、紙飛行機です。」
This is a paper plane.
This isn't a paper plane.
Is this a paper plane?
Yes, it is.
No, It isn't.
What 's this?
It's a paper plane.

「私は、作りました。」
I made
I didn't make
You made
You didn't make
Did you make?
Yes, I did.
No, I didn't.

「私が、それを作りました。」
I made it.
I didn't make it.
You made it.
You didn't make.
Did you make it?
Yes, I did.
No, I didn't.

「これは、私の作った紙飛行機です。」
This is the paper plane which I made.
This isn't the paper plane which I made.
Is this the paper plane which I made?
Yes, it is.
No, it isn't.

「これは、写真です。」
This is a photo.
This isn't a photo.
Is this a photo?
Yes, it is.
No, it isn't.
What's this?
It's a photo.

「私が、撮りました。」
I took
I didn't take
You took
You didn't take
Did you take?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you take?

「私が、それを撮りました。」
I took it.
I didn't take it.
You took it.
You didn't take it.
Did you take? it?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you take?
I took it.

「これは、私が撮った写真です。」
This is the photo which I took.
This isn't the photo which I took.
Is this the photo which I took?
Yes, it is.
No, it isn't.

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

