英会話練習帳 Classroom English

英会話練習帳 Classroom English
これは、英会話のキーボードです。キーボードの扱いができなくては、パソコンはできません。入門から中学生までに、これを練習!「小学生で練習、中学校から授業は、英語で!」を目指しています。

him = 彼に、を

I took a card off the table.
I'll give the card to a boy.
I gave the card to him.
I gave it to him.
He has the card in his hand.
The card was on the table.


「私は、取りました。」
I took
I didn't take
You took
You didn't take
Did you take?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you take?

「私は、カードを1枚取りました。」
I took a card.
I didn't take a card.
You took a card.
You didn't take a card.
Did you take a card?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you take?
I took a card.

「私は、テーブルからカードを1枚取りました。」
I took a card off the table.
I didn't take a card off the table.
You took a card off the table.
You didn't take a card off the table.
Did you take a card off the table?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you take off the table?
I took a card off the table.

「私は、あげよう。」
I'll give
I won't give
You'll give
You won't give
Will you give?
Yes, I will.
No, I won't.

「私は、そのカードをあげよう。」
I'll give the card.
I won't give the card.
You'll give the card.
You won't give the card.
Will you give the card?
Yes, I will.
No, I won't.
What will you give?

「私は、一人の少年にそのカードをあげよう。」
I'll give the card to a boy.
I won't give the card to a boy.
You'll give the card to a boy.
You won't give the card to a boy.
Will you give the card to a boy?
Yes, I will.
No, I won't.
What will you give to a boy?
I'll give the card to a boy.

「私は、あげました。」
I gave
I didn't give
You gave
You didn't give
Did you give?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you give?

「私は、そのカードをあげました。」
I gave the card.
I didn't give the card.
You gave the card.
You didn't give the card.
Did you give the card?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you give?

「私は、彼にそのカードをあげました。」
I gave the card to him.
I didn't give the card to him.
You gave the card to him.
You didn't give the card to him.
Did you give the card to him?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you give to him?
I gave the card to him.

「私は、彼にそれをあげました。」
I gave it to him.
I didn't give it to him.
You gave it to him.
You didn't give it to him.
Did you give it to him?
Yes, I did.
No, I didn't.

「彼は、持っています。」
He has
He doesn't have
Does he have?
Yes, he does.
No, he doesn't.
What does he have?

「彼は、そのカードを持っています。」
He has the card.
He doesn't have the card
Does he have the card?
Yes, he does.
No, he doesn't.
What does he have?

「彼は、手にそのカードを持っています。」
He has the card in his hand.
He doesn't have the card in his hand.
Does he have the card in his hand?
Yes, he does.
No, he doesn't.
What does he have in his hand?
He has the card in his hand.

「そのカードは、テーブルの上にありました。」
The card was on the table.
The card wasn't on the table.
Was the card on the table?
Yes, it was.
No, it wasn't.
Where was the card.
It was on the table.

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

