英会話練習帳 Classroom English

英会話練習帳 Classroom English
これは、英会話のキーボードです。キーボードの扱いができなくては、パソコンはできません。入門から中学生までに、これを練習!「小学生で練習、中学校から授業は、英語で!」を目指しています。

put ~ on = ~を付ける
have ~ on = ~付けている

Here are some caps.
I'll take one cap.
I took a red cap.
I'm putting the red cap on.
I have the red cap on.


「ここに、帽子がいくつかあります。」
Here are some caps.
Here are some boxes.
Here are some cups.
cup(s) = 茶碗、カップ

「私は、取ります。」
I'll take
I won't take
You'll take
You won't take
Will you take?
Yes, I will.
No, I won't.
What will you take?

「私は、帽子を一つ取ります。」
I'll take one cap.
I won't take one cap.
You'll take one cap.
You won't take one cap.
Will you take one cap?
Yes, I will.
No, I won't.
What will you take?
I'll take one cap.

「私は、取りました。」
I took
I didn't take
You took
You didn't take
Did you take?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you take?

「私は、赤い帽子を取りました。」
I took a red cap.
I didn't take a red cap.
You took a red cap.
You didn't take a red cap.
Did you take a red cap?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did you take?
I took a red cap.

「私は、置くところです。」
I'm putting
I'm not putting
You are putting
You aren't putting
Are you putting?
Yes, I am.
No, I'm not.
What are you doing?

「私は、赤い帽子をかぶります。」
I'm putting a red cap on.
I'm not putting a red cap on。
You are putting a red cap on。
You aren't putting a red cap on。
Are you putting a red cap on?
Yes, I am.
No, I'm not.
What are you doing?
I'm putting a red cap on.

「私は、持っています。」
I have
I don't have
You have
You don't have
Do you have?
Yes, I do.
No, I don't.
What do you have?

「私は、その帽子をかぶっています。」
I have the cap on.
I don't have the cap on.
You have the cap on.
You don't have the cap on.
Do you have the cap on?
Yes, I do.
No, I don't.
What do you have on?
I have the cap on.

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

