英会話練習帳 Classroom English

これは、英会話のキーボードです。キーボードの扱いができなくては、パソコンはできません。入門から中学生までに、これを練習!「小学生で練習、中学校から授業は、英語で!」を目指しています。

I'll take rice.
I'm taking rice now.
I took rice.
I have just taken rice.


1)「私は、ごはんを食べよう。」
I'll take rice.
I won't take rice.
You'll take rice.
You won't take rice.
Will you take rice?
Yes, I will.
No, I won't.
What will you take?
I'll take rice.

2)「私は、今ごはんを食べているところです。」
I'm taking rice now.
I'm not taking rice now.
You are taking rice now.
You aren't taking rice now.
Are you taking rice now?
Yes, I am.
No, I'm not.
What are you doing now?
I'm taking rice now.

3)「私は、ごはんを食べました。」
I took rice.
I didn't take rice.
You took rice.
You didn't take rice.
Did you take rice?
Yes, I did.
No, I didn't.
What did yo take?
I took rice.

4)「私は、ちょうどごはんを食べたところです。」
I have just taken rice.
I haven't taken rice yet.
You have just taken rice.
You haven't taken rice yet.
Have you taken rice yet?
Yes, I have.
No, I haven't.
What have you taken?
I have just taken rice.

<指導法>
3)は、過去形 take - took
「食べました、飲みました」

「私は、お茶を飲みました。」
I took お茶。 
I took コーヒー。
I took ミルク。
これらの練習は、英文だけ考えれば
日本語に直さなくてもわかるようになります。

練習は、今朝朝食で食べた物を
I took を使って実際に云う練習をすれば
自然に過去形を理解できます。
例えば、I took ごはん。 I took なっとう。 

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村
人気ブログランキングへ
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

トラックバック

プロフィール

key3

  • Author:key3
  • FC2ブログへようこそ!
最近のコメント
最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

リンク
ブログ内検索
RSSフィード
リンク

FC2Ad

